תפריט נגישות

רש"ט שגיא דוד קוג'מן שניר ז"ל

שגיא קוג'מן
בן 19 בנפלו
בן אבלין והרצל
נולד בעפולה
בו' בתמוז תשל"ז, 22/6/1977
התגורר בעפולה
התגייס ב-26/7/1995
שרת במשטרת ישראל
יחידה: משמר הגבול (מג"ב)
נפל בעת שירותו
בי' באב תשנ"ו, 26/7/1996
מקום נפילה: שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 4.
הותיר: הורים, אחות - מיטל ואח - אבי

קורות חיים

רש"ט/ח (רב שוטר חובה) שגיא קוג'מן דוד, בן אבלין והרצל, נולד ב- 22/6/1977 בעפולה, העיר בה גדל ובגר. אח למיטל ואבי. שגיא היה ילד חייכן ובעל עיניים גדולות וסקרניות, מלא שמחת חיים ורצון להעניק לסובבים אותו. מילדותו השתתף בחוגי ספורט - כדורסל וכדורגל. את לימודיו החל בבית הספר "אלין יזרעאל" בעפולה, המשיך בחטיבת הביניים "ברוש" וסיים בבית הספר התיכון "עמל", במגמת חשמלאות רכב.

הצורך של שגיא לעזור התבטא גם בהתנדבותו למשמר האזרחי החל מגיל שש עשרה. את ההתנדבות ביצע במסירות, מתוך חיוך ורוח טובה, ועל כך זכה להערכה מהסובבים אותו ואף לחיבתם. במסגרת השירות ההתנדבותי הוענקו לו מספר תעודות הוקרה ואף תעודת הצטיינות בתחרות קליעה למטרה. באחת מהתעודות נכתב: "בתאריך 9/6/1995, סמוך לחצות, בהיותך בסיור ממונע, התקבלה הודעה על אנשים המנסים לגנוב רכב. בהגיעך למקום, קפצת מהרכב, תפסת ועצרת את אחד החשודים. הנני לציין בזאת את נחישותך ותגובתך המיידית, אשר הביאה למעצר החשוד ומנעה פגיעה ברכוש של אזרחים. על כך נתונה לך תודתי. חזק ואמץ. מפקד תחנת עפולה".

שגיא התגייס לצבא ב- 26/7/1995, לטירונות מג"ב. את הטירונות סיים בהצלחה ולאחריה השתלב במג"ב איו"ש (אזור יהודה ושומרון). שגיא היה חייל גאה במיוחד. הוא צחק על חבריו בפלוגה ה"ג'ובניקים", וכאשר שב לחופשות נהנה ללכת ברחוב במדיו.

שגיא נפל בעת שירותו, ביום י' באב תשנ"ו 26/7/1996. בן תשע עשרה היה בנופלו. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בעפולה. הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה