תפריט נגישות

רס"ר יעקב גור גוטמן ז"ל

יעקב גור
בן 25 בנפלו
בן טובה ואברהם-נטה
נולד ברומניה
בד' באב תש"ו, 1/8/1946
התגייס ב-אוקטובר 1964
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת 123
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ג בחשוון תשל"ב, 11/11/1971
מקום קבורה: עפולה

קורות חיים

בן אברהם-נטה וטובה. נולד ביום ד' באב תש"ו (1.8.1946) בבונאו, שברומניה. בשנת 1950 עלתה משפחתו ארצה. למד בבית-הספר היסודי "אלומות" בעפולה-עילית ובבית-הספר התיכון המחוזי שבעפולה.

בעודו נער היה חבר ב"קלוב התעופה" בעפולה ונמשך אל כל הקשור בטיס ובאוירונים. הקדיש הרבה מזמנו להרכבת מטוסים ודאונים. תקופה מסויימת אף שימש כמדריך בגדנ"ע-אויר בבאר-שבע. בחור שקט ורגוע היה ומתוך כך נמשך לעבודות-עץ עדינות, אשר בהן עסק עוד מגיל רך. הוא הרבה לעסוק גם בצילום. יעקב השתתף בכל צעדות שלושת הימים, שנערכו בארץ. הוא ניחן בכושר אלתור ותמיד מצא פתרון לכל בעייה, שהיתה קשורה במכניקה.

גויס לצה"ל באוקטובר 1964 והתנדב לחיל-האויר. ביום כ"ג במרחשון תשל"ב (11.11.1971), נפל רס"ר יעקב בעת מילוי תפקידו, שבוע ימים לאחר שנפצע. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי בעפולה.

מפקד הטייסת כתב לאביו במכתב תנחומים, כי האסון נתרחש בין ההרים שמדרום-מערב לאילת ו"המאבק המתמיד, היה אחד הקווים הבולטים באופיו של יעקב. מעולם לא חסך מאמצים על-מנת לפעול, לבצע ולשפר את מילוי התפקיד על הצד הטוב ביותר. הוא אשר גרם ליחסים הנפלאים בינו לבין פקודיו ומפקדיו כאחד והוא אשר גם פתח לפניו אפשרויות-קידום נרחבות, אשר לא הספיק לנצל. כמפקד היו לי יחסים קרובים ביותר עם יעקב. הייתה לי היכרות קרובה עם בעיותיו, שאיפותיו, רמתו המקצועית וכושרו הפיקודי. רשאי אני להבטיחך נאמנה, כי יעקב עמד על רמה גבוהה ביותר בכל הנושאים הללו. אסונך הוא אסוננו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה