תפריט נגישות

רב"ט אליקים קומי עמיעד קזרנובסקי ז"ל

אליקים עמיעד
בן 33 בנפלו
בן נחמה ומשה
נולד בירושלים
בט"ז בטבת תרצ"ד, 3/1/1934
התגורר בירושלים
התגייס ב-דצמבר 1951
שרת בחטיבת ירושלים
יחידה: גד' חי"ר 9219
נפל בקרב
בכ"ז באייר תשכ"ז, 6/6/1967
במלחמת ששת הימים
מקום נפילה: אבו טור
באזור ירושלים והסביבה
מקום קבורה: ירושלים - הר הרצל
אזור: ב, חלקה: 11, שורה: 10, קבר: 05.
הותיר: הורים ושתי אחיות

קורות חיים

בן משה ונחמה. נולד ביום ט"ז בטבת תרצ"ד (3.1.1934) בירושלים. דור תשיעי בארץ, מצאצאי הרב מלאדי. עקב עבודתו של האב כפקיד ממשלתי במע"ץ עברה המשפחה מירושלים לעפולה ואליקים בן עשר אז. למד וסיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר "אוהל מאיר" בעפולה. לאחר מכן סיים את בית-הספר התיכון הדתי "יהודה" הנמצא שם. אחרי סיום לימודיו התיכוניים למד בקורסים שונים בכתב. בנעוריו היה חבר תנועת "בני-עקיבא". היה גר בעפולה בבית-הוריו עד שנת 1962 בהפסקות שבאו עקב לימודים וטיולים. באותה שנה (1962) עבר לירושלים ללמוד ולעבוד בה. למד הנהלת-חשבונות והמשיך בכך אלא שלא הספיק לסיים. עניו וצנוע היה, רודף-צדק ואוהב-אמת. תמיד לימד זכות על התנהגות חבריו וראה רק את הטוב שבזולת. ניחן בקול ערב ופיתח את קולו. אהב לקרוא הרבה ושם לבו בייחוד לדברי שירה וספרות. היה אהוב ומקובל על הכל הן כמפקד בגדנ"ע וכן בהמשך דרכו בצבא ובחברה. היה חבר ב"הגנה" ובגדנ"ע (וכמדריך בבית-הספר היסודי והתיכון).

בדצמבר 1951 גויס לצה"ל ובפרוץ מערכת-סיני השתתף בה. לאחר-מכן היה נקרא למילואים מפעם לפעם.

אף בפרוץ מלחמת ששת הימים נקרא לדגל, אהב את הארץ אהבה עזה והיה מוכן להקריב את חייו למענה. ביום השני לקרבות, הוא כ"ז באייר תשכ"ז (6.6.1967), נפל בקרב שנערך באבו-טור שבירושלים הבירה. הובא למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שעל הר-הרצל בירושלים.

במכתבו האחרון, שנתקבל אחרי נפלו, כתב הביתה: "אל תדאגו לי. אני מקווה שאצלכם המורל גבוה. הכל יהיה בסדר. הלא בני ישראל ערבים זה לזה. אנחנו בחזית ואתם בעורף". את חיי-הצבא אהב עד ליומו האחרון - ליתר דיוק, הוא אהב את האידיאלים שלמענם יש ללחום ועליהם צריך להגן.

בחוברת "גדוד אפור אחד" הונצח שמו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה