תפריט נגישות

רש"ט שגיא דוד קוג'מן שניר ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בן אבלין והרצל. נולד ביום ו' בתמוז תשל"ז (22.6.1977) בעפולה, העיר בה גדל ובגר. אח למיטל ואבי. שגיא היה ילד חייכן ובעל עיניים גדולות וסקרניות, מלא שמחת חיים ורצון להעניק לסובבים אותו. מילדותו השתתף בחוגי ספורט כגון כדורסל וכדורגל במתנ"ס העירוני ואסף סביבו חברים רבים, הן מהחוגים והן מבית-הספר ומיתר הפעילויות בהן עסק. כאשר היה בן שנה נולדה אחותו מיטל וכאשר היה בן חמש וחצי נולד אחיו אבי. שגיא היה אח גא למיטל ואבי, הוא אהב להשגיח עליהם ולהקדיש להם מזמנו.
את לימודיו החל בבית-הספר "אלין יזרעאל" בעפולה, המשיך בחטיבת "ברוש" בעיר, וסיים בבית-הספר התיכון "עמל". בשנות הלימודים הראשונות לא השקיע שגיא זמן רב בלימודיו, אך המורים תמיד היו סלחניים כלפיו מפני שידע לבקש סליחה, המתלווה בחיוכו שובה הלב. את בית-הספר אהב בשל חבריו הרבים. שגיא היה חבר מבוקש בשל החברמניות שלו ונכונותו לעזור בכל עת. הצורך של שגיא לעזור והמעורבות הקהילתית שלו התבטאו גם בהתנדבותו למשמר האזרחי החל מגיל שש עשרה. את ההתנדבות ביצע במסירות, מתוך חיוך ורוח טובה ועל כך זכה להערכת הסובבים אותו ואף לחיבתם. במסגרת השירות ההתנדבותי הוענקו לו מספר תעודות הוקרה ואף תעודת הצטיינות בתחרות קליעה למטרה. באחת מתעודות ההוקרה נכתב:
"בתאריך 9.6.95 סמוך לחצות, בהיותך בסיור ממונע, התקבלה הודעה על אנשים המנסים לגנוב רכב. בהגיעך למקום, קפצת מהרכב, תפסת ועצרת את אחד החשודים. הנני לציין בזאת את נחישותך ותגובתך המהירה, אשר הביאו למעצר החשוד ומנעו פגיעה ברכוש אזרחים. על כך נתונה לך תודתי. חזק ואמץ. מפקד תחנת עפולה".
במהלך שנות הלימודים בתיכון החליט שגיא להשקיע יותר בלימודיו והפך לתלמיד מצטיין במגמת חשמלאי רכב. למרות המקצוע שרכש, היה נחוש בדעתו לשרת בצה"ל כחייל קרבי. חלומו היה להיות שוטר במג"ב.
בסוף יוני 1995 התגייס שגיא לצה"ל, לטירונות מג"ב. את הטירונות סיים בהצלחה ולאחריה השתלב במג"ב איו"ש. שגיא היה חייל גא במיוחד. הוא צחק על חבריו ה"ג'ובניקים" וכאשר שב לחופשות, נהנה ללכת ברחוב במדיו. גם על חבריו בפלוגה התחבב שגיא במהירות. הוא היה שוטר שנהנה מעבודתו ולפיכך הקרין סביבו שמחת חיים, עליזות וחברותיות יוצאת דופן. מספר מפקדו, מ"פ פלוגת שכם, שכבר ביום הראשון למפגש עם שגיא התרשם ממנו: "הגעת לפלוגה בדיוק ביום בו יצאנו לטיול בצפון. אני זוכר שבמהלך כל הסיור היית צמוד אלי והתפעלתי ממך מאוד. שוטר חדש בפלוגה, עליז, מלא שמחת חיים וכבר ביומך הראשון היית מעורה מבחינה חברתית. השתלבת מהר מאוד בפלוגה והיית דמות בולטת מכל הבחינות: באימון המרוכז ובפעילות המבצעית גיליתי שוטר חברותי, עליז הנהנה מכל רגע בשירותו".
שגיא נפל בעת שירותו, ביום י' באב תשנ"ו (26.7.1996). בן תשע עשרה היה בנופלו. הוא נטמן בבית העלמין הצבאי בעפולה. הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה