תפריט נגישות

רס"ל אמנון אוחנה ז"ל

קורות חיים מתוך ספר יזכור


בן מסעודה ועמרם. נולד ביום י"א באדר תשל"א (8.3.1971), בשכונת גבעת המורה בעפולה, בן בכור למשפחה בת ארבעה בנים. מילדותו, שעברה עליו בעפולה, היה אמנון ילד ביישן, אך רציני, אחראי ומסור, אהוב ומקובל על חבריו. כבכור הבנים במשפחה, ראה עצמו תמיד מחויב להוריו ונהג בהם כבוד רב, והם רוו ממנו נחת וראו בו מקור גאווה. מקטנות פרש חסותו על שלושת אחיו הקטנים ממנו. "בשבילי, הוא היה תמיד כמו אבא," סיפר אחד האחים, "מעולם לא כעס, תמיד דיבר בטון רגוע, ותמיד דאג לנו, האחים, לדמי כיס. בשבילי, הוא היה דוגמה ומופת". אמנון למד בבית-הספר היסודי הממלכתי-דתי "מוריה" ובחטיבת הביניים הדתית, והשלים את לימודי התיכון בבית-הספר "אורט" בעיר, בו סיים בהצטיינות את כיתה י"ד, במקצועות הנדסאות ואלקטרוניקה.
עם סיום לימודיו, ביולי 1989, התגייס לצה"ל כעתודאי, ובחר לשרת בחיל האוויר. היו לו תוכניות רבות לחיים האזרחיים, ביניהן, להצטרף לעסקי הצילום וההסרטה של המשפחה, שתמיד הלהיבו אותו, או להמשיך בתחום האלקטרוניקה, אך מעל לכל, ציפה ליום בו יוכל להקים בית ומשפחה עם ארוסתו. ואולם, לבקשת מפקדיו, שהעריכו מאוד את כישוריו המיוחדים כהנדסאי אלקטרוניקה ואת גישתו הרצינית לעבודה במערכות אלקטרוניות מהמתקדמות בצה"ל, הסכים אמנון לחתום קבע, ודחה את הגשמת חלומותיו. חבריו ליחידה מספרים, שהיה "הדבק החברתי" ביניהם. תמיד מלא שמחת חיים, תמיד אופטימי, מעודד ומחזק, תמיד משעשע ומפרגן, ומקפיד על הופעה נקייה ומסודרת. בשבתות ובחגים הקפיד לבקר בבית הכנסת ולסייע להוריו. אמנון סלד מאלימות ומקיצוניות, וגילה מעורבות רבה במתרחש במדינה. חבריו מספרים על תגובתו הקשה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, שהעריץ. "הוא היה ממש שבור, ויצא בכל כוחו נגד התבטאויות קיצוניות שנשמעו אז. הוא גם הכין אלבום גדול לזכר רבין, מלא בתמונות מן האירועים שקדמו לרצח, מהכנס בו נרצח, ומהתגובות והאירועים שלאחר הרצח".
ביום ראשון, י"א בכסלו תשנ"ו (4.12.1995), בשעות הערב, החליט אמנון לנסוע לצפת, לבקר את ארוסתו. לאמו הדואגת הבטיח ש"יהיה בסדר" ויצא מעפולה צפונה. בדרך חזרה לביתו, בשעת לילה מאוחרת, באחד מפיתולי הכביש ליד קיבוץ בית קשת, אירעה תאונת דרכים בה מצא את מותו. בן עשרים וארבע היה בנופלו. רס"ל אמנון אוחנה הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעפולה, העיר בה נולד וגדל, ובה הותיר הורים ושלושה אחים - רפאל, אריק וקובי.
חבריו הוציאו לזכרו אלבום, וחברו הטוב, שרון, הפיק קלטת ובה שיר לזכר אמנון.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה