תפריט נגישות

רס"ל אמנון אוחנה ז"ל

אמנון אוחנה
בן 24 בנפלו
בן מסודי ועמרם
נולד בי"א באדר תשל"א, 8/3/1971
התגורר בעפולה
התגייס ב-יולי 1989
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת תחזוקה
נפל בעת שירותו
בי"א בכסלו תשנ"ו, 4/12/1995
מקום נפילה: אזור בית קשת
באזור הגליל
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 4, שורה: 2, קבר: 1.
הותיר: הורים ושלושה אחים - רפאל, אריק וקובי

קורות חיים

אמנון אוחנה



מצב משפחתי

אמנון אוחנה נולד בביה"ח "העמק" בעפולה בתאריך 8.3.71. בן להורים מסעודי ועמרם אוחנה. הינו רווק, והבן הבכור למשפחת אוחנה. אחיו הם אריק, רפי, קובי.



השכלה

בין השנים 1974-1971 היה בבית ואימו הייתה מטפלת בו והיא טיפלה בו עד גיל 3.

את השכלתו התחיל בגן-איריס בין השנים 1975-1974 עד גיל 4. ובגיל 6-5 היה בגן סביון.

את השכלתו הלימודית התחיל בביה"ס מוריה בין השנים 1983-1977 הוא היה בין מצטייני הביה"ס, בהיותו בכיתה ו' זכה בחידון התנ"ך במקום הראשון.

את השכלתו בכיתה ז'-ט' רכש בחטיבת הבניים הדתית עפולה בין השנים 1986-1984, הוא למד במסגרת לימודית גבוהה מאוד. את השכלתו בכיתה י'-יב' רכש ב"אורט" עפולה במגמת אלקטרוניקה-מחשבים בין השנים 1990-1987 והוא היה בין המצטיינים במגמתו. לאחר מכן נשלח לצבא לטירונות בת-חודש בבסיס ניצנים. לאחר הטירונות המשיך ללמוד בכיתה י"ג-י"ד ב"אורט" עפולה בין השנים 1991-1989 וקיבל תואר הנדסאי אלקטרוניקה (דיפלומה).



שרות בצבא

כשאמנון סיים כיתה י"ד הוא התגייס לשרות סדיר בצבא והוא שירת בבסיס "רמת-דוד" במשך 3 שנים בין השנים 1994-1991. הוא אהב מאוד את עבודתו במסגרת הצבא, עבר קורסים והכשרות מקצועיות והמשיך הלאה לשרות קבע. בקבע עבר למחלקה אחרת ביחד עם חברו הטוב שרון שפסה בין השנים 1995-1994.



תכונותיו

אמנון היה בחור צנוע עד כדי כך כשהוא קיבל דרגת רס"ל הוא התבייש להגיד להוריו וזה נודע להם רק דרך חברו הטוב שרון.

אמנון היה קשור מאוד לבית ובמיוחד לאמו. הוא היה אוהב את מאכלי אמו וכמעט שלא אכל מחוץ לבית. הוא אהב את אמו מאוד.

אמנון היה שאפתן ואהוב בקרב משפחתו בגלל שאיפתו וכוח רצון ללמוד דברים אחרים מחוץ לצבא.



תחביביו

בשעות הפנאי היו לאמנון מספר תחביבים:

1. הוא היה עובד בתור קוסם (ולפעמים היה עושה מופעים בחינם לכל מיני קבוצות).

2. אמנון התעניין במקצוע דודיו בצילום ולפעמים היה יוצא איתם לארועים על מנת ללמוד את המקצוע.

3. אמנון אהב מאוד לשיר ובכל ארוע משפחתי שהיה, היה קם לשיר והיה זוכה להערצה גדולה במשפחה.



הערצה

הילד הכי נערץ ואהוב על אמנון מכל המשפחה, היה מתן אוחנה דודו, הוא היה אוהב אותו כל-כך שהוא קנה לו כל דבר שרצה עד כדי כך שהבטיח לו בבר-מצווה שלו שיקנה לו חליפה מזהב, ובעוד שנה הוא יחגוג בר-מצווה ללא נוכחות אמנון.

האישיות המוערצת עליו היה יצחק רבין שהוא היה אוהב אותו כל-כך שכל מי שהיה מדבר לרעתו ישר אמנון היה מגן עליו ומזכיר לו את עברו המפואר של יצחק רבין ז"ל. כשראש הממשלה יצחק רבין ז"ל נרצח 4.11.95 אמנון לקח זאת קשה וכדי להביע את אהבתו אליו, הוא הכין אלבום לזכרו ובו כל הארועים מהירצחו של יצחק רבין.

האישיות המוערצת עליו בעולם המוסיקה היה אביב גפן שהוא אהב את שיריו וכמעט הלך לכל הופעה שלו ומדי פעם היה שומע גם את שלמה ארצי.

האישיות המוערצת עליו בטלויזיה היה זה דן-שילון שאמנון חשב שהוא המראיין מספר אחד ולא היה מפספס אף תכנית שלו. הוא אהב את הגיוון בתכנית שלו.



מכונית

במהלך היכנסו לקבע הוא רכש מכונית אאודי 80 שנת 88 והוא היה יוצא איתה לבסיס וחוזר הביתה ולפעמים היה יוצא לבלות עם חבריו או ידידות שהיו לו.



נסיעות לחו"ל

כשסיים כיתה י"ג היה לו חופש מהלימודים ואחרי שבועיים הוא יצא לחו"ל (קפריסין - יוון) לתקופה של שלושה שבועות עם חבריו לכיתה. לפני שטס לחו"ל אירעה לו תאונת-דרכים ולאחיו רפי ולמזלם הרב הם יצאו בנס ללא פגע.



חברה

לאמנון היו מספר חברות בחייו (כמו: סמדר) אבל האחרונה בחייו היה שמה חנה והיא גרה בצפת ולפעמים היה נוסע אליה או היה איתה בקשר טלפוני. לפי נקודת מבט של המשפחה הם היו ביחסים הדוקים מאוד.



התאונה

בתאריך 3.12.93 בערב הוא נסע אל חברתו לצפת כי למחרת היא הייתה אמורה לנסוע לאילת לטיול במסגרת ביה"ס.

היה איתה באותו ערב בצפת, ישבו במסעדה בעיר, הלך אליה אל ביתה על מנת להיפרד ממנה לשלום, הוא שכח את הפלאפון במסעדה ואמו התקשרה אליו על מנת לשאול האם הוא בדרך אל הבית ובעל המסעדה ענה לה ובישר לה כי שכח את הפאלפון במסעדה והיא התקשרה מספר פעמים לשאול האם הוא הגיע. כשאמנון נפרד ממנה לשלום הוא נזכר ששכח את הפלאפון במסעדה וחזר לקחת את הפלאפון והמשיך בדרכו הביתה. הוא נסע הביתה כדי להביא את מדיו על מנת להספיק להגיע לבסיס.

בדרכו הביתה אחרי צומת-גולני ליד קיבוץ בית-קשת אירעה לו תאונה, הוא נכנס בקיר בטון בצד שמאל של הכביש אחרי הנתיב השני - הוא נהרג על המקום.

המשטרה משערת שיכול להיות שהוא נרדם.



מקום קבורתו

הלוויתו נערכה בבית העלמין הצבאי בעפולה בתאריך 4.12.95. בתאריך שאמנון נהרג חברו הטוב שרון היה אמור לחגוג את יום הולדתו. חבריו הכינו אלבום לזכרו עם תמונות + מכתבים שהם כתבו לזכרו.

אמנון חי בין השנים 1971-1995.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה