תפריט נגישות

רס"מ צבי אזולאי ז"ל

צבי אזולאי
בן 47 בנפלו
בן ז'קלין ומאיר
נולד בעכו
בכ"ד באב תשי"ח, 10/8/1958
התגורר בעפולה
התגייס ב-19.2.1988
שרת במשטרת ישראל
יחידה: יס"מ עמקים
נפל בעת שירותו
בג' בשבט תשס"ו, 1/2/2006
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 4, שורה: 4, קבר: 1.
הותיר: אם, אשה - דליה וארבעה ילדים

קורות חיים

צביקה נולד בשכון המזרחי בעיר עכו שבצפון בשנת 1958, היה הילד השלישי להוריו ז'קלין ומאיר אזולאי להם היו עוד שתי בנות ושני בנים. חבריו קראו לו קיקו והוא היה אהוב על כולם.

בגיל 9 התייתם צביקה מאביו ואימו גידלה את חמשת ילדי המשפחה תוך שהיא עובדת כמנהלת משק במזרע ובעבודה שניה כתופרת.

צביקה למד בביה"ס היסודי "העליה השניה" בעכו, את לימודי התיכון המשיך בפנימייה בניצנים. בר מצווה חגג עם בני המשפחה בכותל בירושלים.

בשנת 1976 התגייס לצה"ל לחיל התותחנים ושימש כנהג בוס. באחד הימים הגיע עם חיל פצוע לביה"ח העמק ושם פגש את דליה דלל אשר לאחר חצי שנה הפכה לרעיתו. בשנת 1978 נולדה לזוג הבת הבכורה חני (כיום שוטרת בתחנת עפולה).

לאחר שחרורו מצה"ל החל ללמוד ספנות ב"צים", מאחר ואהב מאוד את הים. עם סיום הכשרתו החל להפליג באוניות צי הסוחר ברחבי העולם. תוך כדי המסעות למד צביקה שפות רבות.

בשנת 1981 נולדה לזוג הבת השניה מתי (מסודי) וצביקה עזב את הים לטובת המשפחה. צביקה החל לעבוד כמנהל אחזקה במפעל פולריס בבית שאן ולאחר מכן עבד למפעל צמיגים. בשנת 1984 נולדה לזוג הבת השלישית - מורן וב-1987 נולד במזל טוב בן הזקונים - מאיר.

בשנת 1988 גויס צביקה למשטרת ישראל - תחנת עפולה, עבר הכשרה בבסכ"מ ובביה"ס ללימודי משטרה בשפרעם. עם הקמת יס"מ עמקים צורף צביקה ליחידה והיה מראשוניה וממיסדיה. צביקה קיבל דרגת סמ"ש ושוטר מצטיין יחידתי מידי מפקד היחידה דן שלום, לאחר מכן יצא להשתלמות סמלים ובשנת 1991 סיים בהצטינות קורס פיקוד באג"מ. בשנת 1993 פיקד על צוות ה' ושוב זוכה לקבל שוטר מצטיין.

צביקה היה מומחה לכלי רכב מיוחדים אשר שימשו את היחידה, אבל יותר מכך היה הרוח החיה בארגון ימי כיף ובילויים משותפים אחרים לשוטרי היחידה, אשר בדרך כלל היו עסוקים במשימותיהם הקשות. צביקה היה אהוב על כולם ואהב את כולם. אצלו אדם הוא בזכות עצמו וכבודו ולא על פי שמועות ומראה.

בשנת 1995 קיבל צביקה תפקיד ניהול משרד ביחידה והיה אחראי לנשק, לרכבים, סידור העבודה והמבצעים השונים. בנוסף לתפקידו כרמת"ל עסק בהדרכת שוטרים מיחידות אחרות ברחבי הארץ בבית הספר לשוטרים בשפרעם וכן בבסכ"מ בנתניה. במאי 2001 קיבל צביקה תעודת הוקרה מידי קצין יס"מ ארצי גיל מנצור, על תפקודו המקצועי ותרומתו לפרויקט הרכב של המכתזים.

בשנת 2002 במבצע "חומת מגן" נהרג חברו ליחידה הקצין קובי יעקוב אזולאי ז"ל והיה זה אך ברור כי צביקה יהיה בין הפועלים להנצחת זכרו. יחד עם החברים מהיחידה הקימו בית כנסת וסביבו גן. בית הכנסת "אוהל יעקב" נחנך ב-3.11.2005 וצביקה היה מלא סיפוק מעצם ההצלחה בהנצחה.

צביקה היה בעל ואב למופת, איש משפחה חם ואוהב, תמיד מלמד והיה הרבה מה ללמוד ממנו, צנוע ודואג לזולת ע"י מתן בסתר. כסבא לעמית הנכד בן השלוש וחצי ידע להעניק חום ואהבה, לפנק ולהגשים עבורו כל שביקש.

צביקה, נשארת אהוב על ידי כולנו שנזכור אותך תמיד. האשה, הילדים, החתן והנכד.

צביקה נפטר בעת מילוי תפקידו במשטרת ישראל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה