תפריט נגישות

סרן לאונרדו אלכס ויסמן ז"ל

לאונרדו ויסמן
בן 23 בנפלו
בן רבקה ואלכס
נולד בעפולה
בט"ז בכסלו תשמ"א, 24/11/1980
התגורר בעפולה
התגייס ב-8.7.1998
שרת בחטיבת גבעתי
יחידה: גדוד צבר
נפל בפעילות מבצעית
בכ"ז בכסלו תשס"ד, 22/12/2003
מקום נפילה: ציר כיסופים
באזור רצועת עזה
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 4, שורה: 3, קבר: 4.
הותיר: אם, אב ואחות - שריתה
בעל צל"ש אלוף הפיקוד

קורות חיים

לאונרדו נולד בבי"ח העמק בעפולה בתאריך 24/11/80.

לאונרדו למד בבי"ס היסודי "רמות" בגבעת המורה והמשיך את לימודיו בחטיבת הביניים- "ברוש" בעפולה. לאונרדו למד בתיכון "אורט" בעפולה עילית כעתודאי במגמת חשמל- עיוני.

לאונרדו היה ילד מקסים ושמח. כבר מימי ילדותו היה מוקף חברים ובילה זמן רב לצד אחותו שהייתה חברתו הטובה ביותר. כילד אהב ספורט וטיולים ובכל יום שישי היה משחק כדורגל עם החברים באופן קבוע.

לאונרדו התגייס בחודש נובמבר 1999 לחיל האוויר והחל את ההכשרה שלו בקורס חשמלאי ציוד קרקע בכנף המטוסים בטכני. לאונרדו היה אדם אופטימי, חייכן ואהוב על החיילים.

לאחר זמן קצר לאונרדו רצה להמשיך את שירותו הצבאי ביחידה קרבית. לאחר מאמצים רבים לאונרדו שובץ בגדוד צבר של חטיבת גבעתי. במסגרת שירותו הוכשר ללחימה וסיים קורס קציני יבשה בבה"ד 1 בחודש אוגוסט שנת 2001.

לאחר סיום הקורס לאונרדו פיקד על מחלקת טירונים בקו נצרים-עזה בתפקיד סגן מפקד פלוגת טירונים, מסלול מרץ 2003. טרם סיום המסלול מונה לסגן מפקד פלוגת הפלחוד (פלוגה רובאית ותיקה) בכפר דרום ברצועת עזה.

בתאריך 24/12/03 יום שני, בסמוך לשעה 19:00 לאונרדו וחייל נוסף היו בסיור שגרתי ברצועת עזה, על ציר כיסופים. לפתע שמעו במכשיר הקשר דיווח מתצפית שזיהתה מחבל בסמוך לעמדת ה"פיל בוקס" באזור. לאונרדו וחייל נוסף מיהרו למקום בידיעה ברורה שהם יסתערו על המחבל. לפי הדיווח הבינו שמרחק המגע ביניהם לבין המחבל היה מספיק גדול על מנת שיוכלו להגיב ביעילות.

שנייה לאחר הזיהוי, נעלמה דמות המחבל ממסך התצפית. החייל יצא מהג'יפ לכיוון עמדת ה"פיל בוקס" בכוונה לפגוע במחבל. אולם הוא לא ידע שמרחק התגובה ביניהם הצטמצם, המחבל שינה את מיקומו ולאחר הזיהוי האחרון של התצפית, שניות לאחר ניסיונו של החייל להסתער לכיוון העמדה, ולאחר שהספיק לירות כדור אחד, נורה החייל בראשו ונהרג במקום.

לאונרדו, שבאותה עת עדיין היה בג'יפ, יצא בניסיון לאגף את המחבל מאחור (מימין) ופתח לעברו בצרור יריות, אולם המחבל לא נפגע והשיב באש ולאונרדו נורה בחזהו ונפצע אנושות.

במהלך פינויו לביה"ח במסוק, נפטר מפצעיו.

בפעולה זו הפגין סרן לאונרדו ויסמן ז"ל אומץ לב תוך חתירה למגע ולקיחת אחריות פיקודית בגזרה שכנה שאינה באחריותו ובכך הפגין התנהגות ערכית הראויה לחיקוי על-ידי מפקדים בצה"ל. על מעשיו אלה קיבל סרן לאונרדו ויסמן צל"ש אלוף.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה