תפריט נגישות

רב"ט רונלד ברר ז"ל

רונלד ברר
בן 20 בנפלו
בן דורה ויוסף
נולד ברוסיה
בה' באייר תשמ"ב, 28/4/1982
התגורר ברחובות
התגייס ב-22.11.2001
שרת בחיל רגלים
יחידה: חטיבת יהודה, גדוד לביא
נפל בפעילות מבצעית
בכ"א בשבט תשס"ג, 23/1/2003
מקום נפילה: חברון - צומת הכבשים
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: רחובות
הותיר: אם ואב

קורות חיים

בן דורה ויוסף. נולד ביום ה' באייר תשמ"ב (28.4.1982) בברית-המועצות. רונלד גדל במוסקבה עד גיל שבע, ובתחילת יולי 1989 עלה עם אמו לישראל. הם השתקעו ברחובות, בשכונת קרית משה.

חודשיים לאחר עלייתו לישראל החל רונלד ללמוד בכיתה א' בבית-הספר היסודי 'הדרים'. משם המשיך לחטיבת-הביניים והתיכון 'אורט רחובות' וסיים אותו בהצלחה בשנת 1002. סיפר אודי, מחנכו של רונלד בתיכון: "זכיתי להכיר את רונלד כנער שנון, מקורי, שידע לעמוד על שלו בדרך מקורית ומיוחדת. הכינוי 'אנציקלופדיה מהלכת' התאים לו מאוד בהתמצאות באירועים

היסטוריים. הוא היטיב 'לרפד' כל טיעון שלו באינספור נימוקים היסטוריים - שכולם אמת לאמיתה... רונלד אהב להיות מקורי בדרכו שלו - תמיד מכנסיים קצרים, תמיד סנדלים תנ"כיים - מעין מראה של היהודי 'החדש', יהודי ארצישראלי בארצו המתחדשת", רונלד הצטיין בלימודי המדעים, וחלם ללמוד בטכניון לאחר שירותו הצבאי.

רונלד אהב לעזור, ותרם הרבה מעבר למחויבות האישית בתקופת לימודיו. הוא אהב אהבה עזה את הטבע ואת בעלי החיים, ועבד בהתנדבות באגודת 'צער בעלי חיים'. כיוון ששלט במחשבים, הקדיש זמן רב, ופעם אפילו לילה שלם, להכנת גיבויים לקובצי המחשב בבית-החולים 'קפלן'. רונלד השתתף במספר חוגים בנוסף ללימודיו: בבית-הספר היסודי למד את אומנויות הג'ודו והקונג-פו. "כמובן שהליכתי לחוגים אלה היא למטרת התגוננות בלבד, וכדי שאוכל לדעת להגן על עצמי אם אותקף אי פעם", סיפר. בהמשך הרבה לפתח את כושרו, בעיקר בשחייה ובריצה למרחקים ארוכים, שני סוגי הספורט החביבים עליו.

רונלד, רוני בפי אוהביו, היה בן יחיד וקשור במיוחד לאמו. הקשר ביניהם היה יוצא דופן, ויחד הם עברו את כל תלאות הקליטה והתערו בארץ. רונלד היה מוקף תמיד חברים, שאהבו את שמחת החיים שלו ואת עומק ידיעותיו בכל תחום.

בחודש נובמבר 2001 התגייס רונלד לצה"ל. היה ברור לו שיהיה חייל קרבי, ולאחר מאמצים הצליח לשכנע את אמו שתאשר זאת. רונלד הוצב לגדוד החי"ר 'לביא', שהוקם כגדוד קבוע בגזרת חברון, והחל בשירות מבצעי רצוף פעילות נגד מחבלים ומבוקשים.

ביום כ"א בשבט תשס"ג (23.1.2003) נפל רונלד בקרב בחברון. הוא נהרג בהתקפת מחבלים כשעמד על משמרתו בצומת הכבשים. עימו נהרגו סמ"ר יעקב נעים ורב"ט אסף ביתן.

בן עשרים היה רונלד בנופלו. לאחר מותו הועלה לדרגת רב"ט. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי ברחובות. הותיר אחריו הורים.

ספד לרונלד מחנכו מהתיכון: "רונלד, לא טבעי הוא הדבר שאנחנו מספידים אותך. אדם

עם נחישות כה מוצקה, היגיון בריא וידע כל כך מגוון בהיסטוריה ובתחומים אחרים. נועדת לגדולות, ויד עוולה גדעה את הפרח הזה. יכולת להצליח, יכולת להגביה עוף - אין לי ספק בכך. קשה לי, עד בלתי אפשרי להיפרד ממך. אזכור ואנצור אותך לנצח".

והוסיפה המחנכת אבישג: "היית מיוחד. אבל הכל התגמד לנוכח התדהמה על נפילתך, המלים נותרו חסרות משמעות... נחמה אין, ואני רק רוצה להאמין שגם שם למעלה אתה עוד מחייך ומגשים חלומות".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה