תפריט נגישות

טוראי שלום (סאלם) סיגאוי ז"ל

שלום סיגאוי
בן 46 בנפלו
בן רבקה ויעקב
נולד בעירק
בתרצ"ח, 1938
התגורר בעפולה
התגייס ב-ינואר 1956
שרת בחיל האויר
יחידה: טייסת תעופה
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' בשבט תשמ"ד, 5/1/1984
במלחמת שלום הגליל
מקום נפילה: מירון
באזור הגליל
מקום קבורה: עפולה
חלקה: 3, שורה: 4, קבר: 15.
הותיר: אישה, שלוש בנות ובן, שלושה אחים ואחות

קורות חיים

בן רבקה ויעקב, נולד בשנת 1938 בעיר בצרה שבעירק ועלה לארץ בשנת 1950. שלום החל ללמוד בבית-ספר ממלכתי בעירו וכשהגיע לארץ והמשפחה השתקעה בעפולה, המשיך ללמוד בבית-הספר היסודי "יזרעאל". הוא סיים את חוק לימודיו בבית-הספר המקצועי "אורט" בעפולה. שלום שיחק כדורגל במסגרת קבוצת "מכבי" עפולה.

שלום גויס לצה"ל בתחילת ינואר 1956, ובמסגרת חטיבת "גולני" השתתף במבצע סיני. שלום שירת שנתיים וחצי, ובתעודת השחרור שלו צוינה התנהגותו כטובה מאוד, והערכת מפקדיו הייתה כי "שימש בתפקיד אפסנאי לשביעות רצוננו המלאה". במחצית יולי 1958 שוחרר שלום מהשירות הסדיר והחל לעבוד במפעל הסריגים "תבור" בעפולה. עם סגירת המפעל הוא התקבל לעבודה בעיריית עפולה במחלקה הטכנית.

בשנת 1963 נשא שלום לאישה את זוהרה, ובמרוצת השנים נולדו להם שלוש בנות ובן. שלום היה אדם טוב-לב, שאהב לעזור לכל אחד. רבים היו ידידיהם, שאהבו לבוא לביתם ונתקבלו במאור פנים ובחיוך. שלום אהב מאוד את משפחתו ודאג לכל מחסורה.

תחביבו העיקרי היה לצפות במשחקי כדורגל וכדורסל. הוא אהב מוזיקה, נהנה מנגינתה של בתו והרבה לשמוע שירים ישראליים ומזרחיים.

כחייל מילואים, השתתף שלום במלחמות ישראל ועוטר באותות סיני, ששת הימים ויום הכיפורים.

ביום א' בשבט תשמ"ד (5.1.1984) נפל שלום בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בעפולה. הוא השאיר אחריו אישה, שלוש בנות ובן, שלושה אחים ואחות.

במכתב התנחומים למשפחה השכולה, כתב מפקדו: "שלום היה מקובל על חבריו ביחידה, תמיד עזר לכולם, מילא את תפקידו ברצון ובאופן הטוב ביותר. הוא היה חייל ממושמע ואחראי, וחבריו אהבו אותו על המרץ שבו, על טוב ליבו ובגלל שאהב לצחוק עם כל אחד. שלום היה חייל ותיק בגדוד וחבריו המומים ממותו הפתאומי, שקטע מסכת ארוכה של יחסי חברות והכרות".

ראש העיר עפולה ציין במכתבו, כי שלום היה "אחד העובדים המסורים של העיריה, ביצע את כל המוטל עליו בנאמנות רבה ובמוטיבציה גבוהה מאוד. איש נעים סבר שהחיוך לא מש מפניו, חבר אהוד ורע טוב".

לוח שיש לזכרו הוצב בבית-הכנסת, שבו נהג שלום להתפלל.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה