תפריט נגישות

רב"ט איתי שלו ז"ל

איתי שלו
בן 19 בנפלו
בן שלומית ואליעזר
נולד בעפולה
בי"ח בשבט תשל"ג, 21/1/1973
התגייס ב-23.3.1992
שרת בחטיבת גולני
יחידה: גדוד "ניצני הגולן" (בא"ח)
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באייר תשנ"ב, 8/5/1992
מקום נפילה: גלילות
באזור מרכז הארץ והשפלה
מקום קבורה: עפולה
אזור: 01, חלקה: 04, שורה: 01, קבר: 03.
הותיר: הורים ושני אחים -אמיר ואורי

קורות חיים

בן שלומית ואליעזר. נולד ביום י"ח בשבט תשל"ג (21.1.1973) בעפולה, בן בכור להוריו, גם הם ילידי המקום. ילדותו המוקדמת עברה עליו בחיפה. איתי למד בבית הספר היסודי 'בית זאב' בעפולה ובמקביל נמנה עם תלמידי כיתת ילדים מחוננים בכפר תבור. הוא המשיך בלימודים תיכוניים בבית הספר התיכון ע"ש בן גוריון. איתי היה ילד יפה תואר ובעל נפש מיוחדת שאהב לקרוא מחזות, שירים וספרי מדע בדיוני בעברית ובאנגלית. אולם יותר מכל הוקיר את כתיבתו הבדיונית של טולקין ובעיקר את ספר 'ההוביט' וסיפורים ברוח המדע הבדיוני ועזבונו מצוי ברשות המשפחה. תחום אחר שבו מצא עניין היה התיאטרון.



איתי היה חובב בעלי חיים ובייחוד כלבים והיתה בו גם חיבה לאופנועים. אולם חלק ניכר ממרצו ומשעות הפנאי שלו הוקדש לעיסוק בספורט ובפיתוח כושר גופני. במשך תשע שנים השתתף בחוג לקראטה והגיע לדרגת 'חגורה חומה'. הוא נמנה גם עם חברי מועדון הקראטה בעפולה. הכושר הגופני היה חשוב לו, בין השאר, בגלל שאיפתו להגיע לשירות ביחידה מובחרת בצה"ל. לשם כך התאמן גם בירי בכלי נשק שונים והיה לקלע טוב. במסגרת המשפחתית היה בן רגיש ותומך. לפני גיוסו עסק איתי בדוגמנות.



איתי גויס לשירות סדיר בצה"ל בחודש מרס 1992 והוצב לשרת בחטיבת גולני. הוא הספיק להתחיל את הטירונות.



איתי נפל בעת מילוי תפקידו ביום ה' באייר תשנ"ב (8.5.1992) בתאונת דרכים בצומת גלילות. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בעפולה. הניח הורים ושני אחים -אמיר ואורי.



במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקד יחידתו על כך שאיתי ביקש ללכת בדרכו של אביו, שהיה לוחם בסיירת, ועל כך שהתבלט בכוחו הפיסי, בנכונותו לעזור לחבריו וביכולת המנהיג שהיתה טמונה בו. המפקד מתאר את איתי כחייל מקובל מאוד על חבריו, שפעל מתוך הרגשת שליחות. מדי שנה מתקיימת לזכרו תחרות קארטה הקרויה על שמו.



















משפחה מחפשת את הנסיך הקטן שלה.







אם תצאו באחד הימים למסע על פני מדברות אפריקה, אם תזדמנו במקום הזה, אנא אל תחפזו להמשיך בדרככם! המתינו נא שעה קלה תחת אותו כוכב! והיה אם יופיע לפניכם ילד, שפניו שוחקות ושערו זהב, והוא אינו עונה על שאלות, וידעתם נכונה מיהו אותו ילד פלאי. ואז עשו נא חסד עמדי למען יפוג צערי ורוח לי: כתבו לי כי הנסיך הקטן חזר אלינו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה