תפריט נגישות

סגן יוסף קרקש ז"ל

היצירה ודבר האומן

אלבום תמונות

אמיר לבון הוא צלם רחוב תיעודי העובד על פרוייקטים ארוכי טווח, אקטיביסט, מדריך מסעות צילום ומורה לאנגלית, חינוך מיוחד וצילום חברתי במשרד החינוך.
מה שמחפש צלם הרחוב במיוחד הוא קשר בין סמלים לבני אדם. הוא שואף דומם ה"מתאים", המשתלב עם הסמל. שילוב מוצלח יצור מבט חדש על המציאות המוכרת, זווית ראיה חדשה, מפתיעה, מעוררת רגשות ומחשבות ובכך יעניק לתמונה ערך מוסף מעבר לרישום סתמי של המציאות. במציאת השילוב המתאים הזה סבלנותו של הצלם היא השחקן הראשי, אבל גם דמיון, ניסיון והתעמקות רבה בהתנהגות האנושית הם כלים הכרחיים ב"ארגז הכלים" שלו.
לאחר שהבנו שישנה מטרה מכוונת בשיטוט ברחובות, לעיתים מגיעים רגעים בהם עלינו להתמודד פנים מול פנים עם אנשים על מנת להשיג את הצילום המתבקש.

"צלם הרחוב נעזר בקביעות בהכרת דפוסי ההתנהגות האנושית, אבל ה"פנינים" שהוא מחפש, שלהן הוא אורב, שהן "אוצרותיו הנסתרים" הם אותם רגעים מיוחדים, "חריגים", "משוגעים" שבאמצעותם הוא מביא לכלל ביטוי את אמירתו על תמצית האנושיות כפי שהוא רואה אותה.
כולנו מכירים, יודעים להבחין, בדפוסי התנהגות בחברה, אך לא כולנו ערים לאותן סיטואציות מיוחדות, חריגות, ויודעים לזהותן ואף לצפותן מראש.
היכולת לעשות זאת, היא אשר מובילה את צלם הרחוב הטוב, לתפיסת רגע מסויים מיוחד ולהקפאתו, רגע המורכב מאלמנטים אנושיים פשוטים שמדברים לליבנו ומציתים את דמיוננו, רגע המציג לנו זיכרון, חוויה, המשותפים לכולנו כבני אדם, אולם המוצגים בדרך מיוחדת.
הזיכרון והחוויה משותפים לכולנו, אבל ה"שף" שרקח ובישל, שנתן לתבשיל את טעמו המיוחד, שידע לראות ולהראות את תמצית המשותף האנושי והמיוחד של הרגע הזה, הוא צלם הרחוב".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה