תפריט נגישות

סמל אברהם פרץ ז"ל

דבר המשפחה לזכרו

אלבום תמונות

אברהם פרץ, המכונה "אברומי", נולד בעפולה ביום כו' בסיון 1954 ונהרג ביום כו' בתשרי 1973, במלחמת יום הכיפורים, בקרב על שחרור החרמון והוא בן 19 שנים בלבד.
אברהם בנם של רחל וברוך פרץ ז"ל, למד בתיכון "יהודה", היה תלמיד שקדן והצטיין בלימודיו. בתקופת התיכון, הרבה לעסוק בספורט והרבה לקרוא, בעיקר ספרות צרפתית. הוא ניהל יומן ובו העלה על הכתב חוויות שעברו עליו, נושאים שהעסיקו ומחשבות לעתיד. הוא כתב שירים ששיקפו לבטים של נפש רגישה ויפה.
אברהם היה נער שאהב להנות מעצם קיומו של העולם, מן היופי ובעיקר מהשלווה שמשרה הטבע. הוא הגה הרבה בדחף החזק להרס שקיים בעולם, מול הדחף ליצירה ולאהבה.
עם סיום לימודיו התגייס אברהם ל"גולני" והוצב בגדוד 51, "הבוקעים הראשון" בפלוגה ג'. לאחר הטירונות עבר קורס מ"כים.
עם פרוץ המלחמה, הגדוד שעסק בפעילות מבצעית בעזה, עלה לרמת הגולן.
ביום 21.10.1973, עלתה פלוגה ג' לחרמון על מנת לשחרר את גבעה 16 מידי הסורים. החיילים שהעפילו בלילה לגבעה 16 נתקלו במארב של חיילי קומנדו סורים, מבוצרים היטב. הקרב היה ארוך וקשה, רבים נהרגו וביניהם אברהם פרץ ז"ל.
אברהם פרץ היה ההרוג האחרון של גולני בקרב על שחרור החרמון.
במהלך המלחמה אברהם שלח גלויות הביתה בהן כתב: "אני נמצא אי שם בצפון הרחוק, קצת נלחם, קצת נח. אני מקווה שהמלחמה תגמר מהר, זה דבר אכזרי מאוד, חברים נהרגו וזה עצוב".
במכתב אחר כתב: "אני נהנה לכתוב, מתגעגע לעט שהיה הנשק האישי שלי לא מזמן. איזו הרגשה נפלא להחזיק עט ביד ולא רובה. בעט אפשר ליצור ורובה אפשר להשמיד ולהרוס".
יהי זכרו ברוך.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה