תפריט נגישות

אלברט ברטו בוכריס ז"ל

אלברט בוכריס
בן 31 במותו
בן סילביה ובנימין
נולד בעפולה
בי"ד באב תשי"ד, 13/8/1954
התגורר בעפולה
חלל פעולת איבה
בי"ב באב תשמ"ה, 30/7/1985
מקום אירוע: שכם
באזור יהודה ושומרון
מקום קבורה: עפולה
הותיר: הורים, אישה, בן ובת, אחים ואחיות

קורות חיים

אלברט (ברטו), בן סילביה ובנימין, נולד בעפולה בי"ד באב תשי"ד (13.08.1954). גדל במשפחה יוצאת טוניס, חמה וברוכת ילדים, ולו שמונה אחים ואחיות; למד בבית הספר היסודי "אלומות" בעפולה עילית.

בבגרותו עבד ברטו בחנויות שונות למוצרי חשמל, ולאחר מכן, היה שותף בניהול קונדיטוריה משפחתית. לימים, לבקשתו של המושל הצבאי, פתח מזנון ליד בניין הממשל הצבאי בשכם, ביחד עם שותף, צביקה.

ברטו היה דמות ידועה ואהובה בעיר עפולה, שכן היה אוהד כדורסל מושבע ואף תרם כספים לקבוצה המקומית. מכריו מספרים על טוב לבו ונדיבותו, כיצד ליווה את הקבוצה לכל מקום במשחקיה, וכיצד טובת הזולת פעמים רבות קדמה לטובתו שלו. ברטו היה בעל אהוב לשושנה, ואב מסור ומפנק להרצל ולליטל, אשר היו כרוכים אחריו לכל אשר פנה.

ביום שלישי י"ב באב תשמ"ה (30.07.1985) נסע ברטו ברכבו מהמזנון אותו ניהל בממשל הצבאי של שכם, על מנת לרכוש פיתות טריות בשוק של העיר; לנסיעתו התלווה בנו, הרצל, בן השמונה. בזמן שעמד ברטו במאפיה, הגיח לפתע מחבל וירה בו בגבו. למרות שנפצע אנושות, דאגתו כתמיד הייתה תחילה לילדיו. הוא הצליח להגיע לרכב ולנהוג חזרה עד לבניין הממשל הצבאי, במטרה לוודא שבנו יישמר בידיים טובות, בידיו של שותפו למזנון. כשיצא ברטו מרכבו, הוא התמוטט. הוא הובהל לבית החולים במסוק צבאי, ועל שולחן הניתוחים נפטר.

ברטו היה בן 31 במותו, הותיר אחריו משפחה ענפה, הורים ואחים, אישה וילדים; הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בעפולה.

במלאת שנה למותו כתבה גיסתו של ברטו, מימי בוכריס, שיר לזכרו, שמתחיל כך: "לעולם לא אשכח / את היום בו נרצח / איש יחיד ומיוחד / שאת כולם אהב..."

בעפולה הוחלט כי קבוצת הנוער המקומית בכדורסל תיקרא על שמו של ברטו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה